sobota 30. března 2013

Domácí chléb - recept

Milé slečny,

tak už jsem konečně našla čas na sepsání receptu na chlebík v předchozím postu :)

Poznámka:
Chléb kyne 8-12 hodin (nejlepší je upatlat to ráno a k večeru začít s pečením), vyjde tak na 15Kč (i s energií), musí se péct v pekáčku s poklopem o objemu alespoň 2 l a to je tak asi vše důležité.

Co budete potřebovat:
-3 hrnky hladké mouky (v případě tmavší mouky prý tolik nenakyne, ale nemám zkušenosti)
-1 lžička sušeného droždí
-1,5 lžičky soli
-1 lžička drceného kmínu (já jsem dala 1,5 normálního a super, pokud vám kmín nevadí)
-dále můžete údajně přimíchat cibulku, česnek, bylinky, semínka, co vás prostě napadne

Postup:
1. Všechno zamícháme a nalijeme do směsi 1,5 hrnku vody (dala jsem trochu míň, protože by pak bylo těsto moc lepivé a řídké). Vzniklé těsto přikryjeme v míse utěrkou a necháme být těch cca 8 hodin (může být i lehce míň, ale prý tak nenakyne).
2. Po 8 hodinách kynutí vyndáte těsto na pomoučený vál a roztaháte jej na placku, která má tak 2-4 cm na tloušťku. Nechte 15 minut odpočívat.
3. Těsto přeložte na třetiny zvrchu a zespodu a pak na třetiny zleva a zprava a nechte 30 minut odpočívat zakryté utěrkou.
4. Zapneme si troubu na 230°C, dáme do něj nahřát pekáč (bez těsta!) a ještě půl hodiny necháme těsto kynout.
5. Po půl hodině dejte těsto do horkého pekáčku (můžete jej posypat nějakými semínky, čím chcete) a šup s chlebíkem do trouby. Pečte ho 30 min při těch 230°C zakrytý pokličkou a po 30 minutách ještě 15 minut bez pokličky :).
6. Dobrou chuť!

2 komentáře:

  1. Super, do toho se pustím :) Líbí se mi ,že jen a to potřeba málo ingrediencí :))

    OdpovědětVymazat

Těším se na vaše komentáře! :-* Když budete chtít použít některé z mých fotek nebo se na něco zeptat, tak mě prosím kontaktujte na misinkoutek@gmail.com :)