čtvrtek 16. února 2012

Banánový dort

Včera jsem se snažila o banánový dort od firmy Labeta a nakonec se snad docela povedl :)



Všechno, co potřebujete přidat, je napsáno na krabičce, ale jen tak informačně to napíšu i sem :)
Kromě obsahu krabičky je potřeba:
Na korpus:
2 vejce
100 ml mléka
100 g másla (měkkého margarínu)

Na náplň:
cca 3 banány
500 ml šlehačky

Takže jdeme na korpus :)
1. Do mixéru jsem nasypala prášek na korpus z krabičky, přilila mléko, přidala máslo a vejce (TIP:ty jsem si samozřejmě předem rozbila bokem do hrníčku, aby mi nepokazily celé těsto, kdyby s nima něco bylo :))
2. Nejdřív jsem těsto při menších otáčkách mixéru jen spojila a pak cca 3 minuty mixovala a mixovala :). Mezitím jsem si dala rozehřát troubu na 170°C.

3. Připravila jsem si dortovou formu, kterou jsem si na dně vyložila pečícím papírem a po stranách vymazala máslem a do ní jsem těsto nalila a uhladila.


4. A šup s tím do trouby na cca 30 minut (chce to hlídat :))
5. Jakmile se krásně korpus dopekl, vyndala jsem ho z trouby a nechala vychladnout.

Pak jsem vydlabala vrchní část tak 1 cm do hloubky a přitom jsem tam nechala trochu okraje, ať to všechno drží :). To, co jsem vydlabala, jsem rozdrobila na větší kousky.


A teď náplň:
1. Podélně jsem si rozkrojila banány a naskládala je tak, aby bylo vydlabané dno co nejvíc banány pokryto (samozřejmě jsem je musela i rozřezat na části, jinak to prostě nešlo :D).

2. Nalila jsem do mixéru šlehačku a šlehala do té doby, než LEHCE ztuhla. Pak jsem přisypala prášek ze sáčku na přípravu náplně (já jsem to musela dělat nadvakrát, protože mám malý mixér :) takže 1 šlehačka + polovina sáčku na náplň a pak znovu) a došlehala do tuha.

3. Náplň jsem nakupila do tvaru kopečku a pak jsem ji co nejvíc oblepila vydlabanýma kouskama korpusu.


4. Dala jsem dort na cca 1,5 hodiny do ledničky a máme hotovo :)

5. Dobrou chuť! :)



11 komentářů:

  1. Tento komentář byl odstraněn autorem.

    OdpovědětVymazat
  2. mňam! to určitě zkusím..:)díky za tip :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Zkus zkus :) Příteli moc chutnal :)

      Vymazat
  3. Bože hned bych si dala!

    Jinak moc se mi líbí tvůj blog, akorát mě mrzí, že fotky nedáváš větší. Na šířku textu a všechny stejně veliké, uvidíš, že by to hned vypadalo lépe :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Moc děkuji za pochvalu :) No ty fotky jsou problém... Mám netbook a když jsem je zkoušela v bloggeru větší, tak už to bylo škaredý a takhle se dají fotky rozkliknout, když je chceš větší :)

      Vymazat
  4. Ahoj, kdybych nevěděla jak takový dort vypadá, tak podle toho co jsi ukuchtila bych si ho nikdy nedala, nevím, jestli vhodné se tímto chlubit... toto by zvládlo i 10-ti leté děcko lépe. Chápu, že na to nemají všichni talent, taky by to u mě dopadlo podobně, ale dávat si to na blog... nechápu a kroutím nad tím hlavou...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Asi tak .. souhlas

      Vymazat
    2. A proč se bojíte přiznat identitu? ;) Ano, asi nejsem nějak moc nadaná, ale nestydím se za to a ani za to, že jsem ho dělala z krabičky ;) No a co, příteli i všem co ho jedli moc chutnal a přítel z něj byl nadšený a chtěl ho upéct znovu. Takže tak :)

      Vymazat
    3. Podle mě vypadá úplně normálně! :-) líp bych to nesvedla, musel být výborný :))

      Vymazat
    4. Děkuju za chválu!! :*

      Vymazat
  5. Akurát sa ho snažime upiect a budem moc rád ak sa nám podarí aspon z polovice tak ako tebe

    OdpovědětVymazat

Těším se na vaše komentáře! :-* Když budete chtít použít některé z mých fotek nebo se na něco zeptat, tak mě prosím kontaktujte na misinkoutek@gmail.com :)